Landmad.dk   

Indkøbskurv

0 vare

Handelsbetingelser

Landmad.dk ApS
Kannikegade 30
8500 Grenaa
mail@landmad.dk
tlf. 86 22 85 84 (i kontorets åbningstid)
CVR.nr: 36061049
Etableringsår: 2013

Nedenfor finder du de vilkår og betingelser som er gældende når du handler hos Landmad.dk.
Har du spørgsmål eller er du i tvivl om noget vedrørende din ordre kan du kontakte vores kundeservice på mail@landmad.dk på telefon 86 22 85 84 indenfor vores normale åbningstid eller pr brev via Kundeservice, Landmad.dk, Kannikegade 30, 8500 Grenaa. Vi vil besvare dit spørgsmål hurtigst muligt - dog kan der gå 1-2 hverdage. 
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til mail@landmad.dk. Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet
www.forbrug.dk
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
kfst@kfst.dk
41 71 50 50 (Hverdage 9-12)

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Sådan handler du hos os

For at foretage et køb på landmadsbutik.dk skal du igennem følgende trin:
1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
2. Indtast dine personlige oplysninger
3. Vælg forsendelses- og betalingsmåde
4. Godkend vores handelsbetingelser
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet

Herefter modtager du en ordrebekræftelse af din bestilling via e-mail. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du logge ind på siden eller sende en e-mail til mail@landmad.dk.
På landmad.dk kan der betales med: Dankort, eDankort, VISA, VISA Electron.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra landmad.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Der tages ikke gebyr ved betaling på landmadsbutik.dk.
Alle priser er med dansk moms og eventuelle afgifter. Al aftaleindgåelse sker på dansk.
I tilfælde af at et produkt er udsolgt eller udgået, vil beløbet for det pågældende produkt blive fratrukket den endelige faktura.

Sådan virker betalingen med kreditkort

Du indtaster dit kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre.
Dine data sendes krypteret (kodet) til PBS.
Du får svar på, om din transaktion er godkendt eller afvist.
Du modtager en bekræftelse på ordren pr. e-mail.
Pengene trækkes først fra din konto i det øjeblik, varerne afsendes fra Landmad.dk.
Ved køb via Mastercard, Visa Electron m. fl. vil der dog ske en reservation ved ordre afgivelse.
Landmad.dk anvender QuickPay betalingsgateway. Betaling med kreditkort i denne butik er derfor sikkert og godkendt af NETS.

Sikkerhed

Vi anvender den højeste sikkerhed inden for betalingsløsninger ved brug af TLS (Transport Layer Security) kryptering. Når du indtaster dine betalingsoplysninger går du ind i et sikret område. Husk i øvrigt, at du altid er sikret mod tab ved misbrug, når du benytter dit kort på internettet.
Så snart handelen er gennemført, bliver dine kortdata slettet helt automatisk. Vi anbefaler i øvrigt www.forbrugersikkerhed.dk, der giver en god og fyldestgørende information om bl.a. kortbetaling på Internettet.

Dataregistrering

Hos Landmad.dk er vi meget opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af alle personlige oplysninger, som vi modtager.
Når du sender en bestilling til os, skal du oplyse navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse og leveringsanvisning.
Vi har brug for disse oplysninger for dels at kunne holde dig informeret om din bestilling, dels at kunne levere varerne til dig. Oplysningerne gemmes forsvarligt i henhold til gældende dansk lovgivning.
Alle de oplysninger, vi registrerer, behandles fortroligt og i henhold til persondataloven. Da bogføringsloven kræver det, gemmes disse oplysninger i 5 år.
Vi opbevarer kodeordet til din konto på landmad.dk krypteret, men derudover opbevarer og transmitterer vi ikke kundeoplysninger krypteret. 
Personoplysninger afgivet på landmad.dk videregives kun til virksomhedens interne afdelinger og udvalgte og betroede samarbejdspartnere. En samarbejdspartner kan f.eks. være et fragtfirma, der benytter oplysninger om din privatadresse for at aflevere en pakke. Der videregives ikke oplysninger til tredjepart.
Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret præcis om, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og den dataansvarlige fra LANDMAD.DK ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på landmad.dk er Jens Pape.
Som registreret hos LANDMAD.DK har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til LANDMAD.DK via e-mail jens@landmad.dk.

Cookies

Landmad.dk anvender en sessionsbestemt cookie til bl.a. at holde styr på de varer, du har lagt i din indkøbskurv. Denne cookie slettes automatisk, når du forlader hjemmesiden. Brugen og din sikkerhed kompromitteres ikke ved at anvende hjemmesiden. Hvis du ikke ønsker, at vi identificerer din pc, mobil etc. ved hjælp af cookies, kan du slette eller slå brugen af cookies fra i din browser.

Analyse af brugernes adfærd på hjemmesiden

På Landmad.dk anvender vi et analyseværktøjer til at gennemgå trafikdata i form af logfiler fra vores hjemmeside med henblik på at videreudvikle og forbedre hjemmesiden. I den forbindelse lagres der ingen oplysninger om din person.

Levering

Vi tager et leveringsgebyr på 50 kr. per pakke med nonfood og kr. 75 for food, hvilket inkluderer emballage, pakning og udbringning via Post Danmark. Emballagen er efterfølgende din ejendom og skal således ikke returneres. Hvis der købes varer for mere end 500 kr. er leveringsgebyret 0 kr. for både food og nonfood pakker.
Vi afsender ordrerne indenfor 1-3 hverdage. Ved særlige bestillinger kan det tage længere tid.
Post Danmark vil aflevere kassen mellem 08.00 - 16.00. Hvis du ikke er hjemme, vil postbuddet stille kassen foran din hoveddør med mindre andet er nævnt i dine leveringsanvisninger, når der er tale om Food varer. Nonfoodvarer vil blive omdelt med almindelig pakkepost.
Ønsker du IKKE, at postbuddet ringer på døren er det vigtigt at dette noteres under leveringsanvisningen. I dette tilfælde skal du også tilføje en anden leveringsanvisning. Her kan du fx skrive, at kassen må stilles i garagen, på terrassen eller lignende. Skriver du ikke noget, bliver din bestilling leveret foran din hoveddør.
Hvis varen mod forventning ikke leveres på det aftalte tidspunkt, skal du som køber hurtigst muligt kontakte Landmad.dk på mail@landmad.dk. Jo før du kontakter os des bedre mulighed har vi for at finde ud af hvad der er gået galt i samarbejde med Post Danmark.
Såfremt køber ikke er til stede på leveringstidspunktet, accepterer køber hermed, at Landmad.dk ApS kan foretage levering i købers fravær. Uanset om køber er til stede på leveringstidspunktet eller ej, anses levering som sket, når de købte varer er aflæsset fra vognkanten på leveringsadressen eller aflæsset umiddelbart uden for leveringsadressen. 

Fortrydelsesret

Der er 14 dages fortrydelsesret efter forbrugeraftaleloven.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
  1. har modtaget din vare
  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
Du skal meddele os, at du ønsker at returnere din vare inden fortrydelsesfristen udløber. Meddelelsen skal sendes til mail@landmad.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer selv risikoen for varen fra varens levering. Du kan indsende varen med Post Danmark eller fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på nedenstående adresse.

Hvis du/I ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten kan følgende tekst anvendes.

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

- Bestilt den (*)/modtaget den (*)

- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato

(*)Det ikke relevante udelades

Pakken med varerne, samt ovenstående oplysninger sendes til Landmad.dk, Kannikegade 30, 8500 Grenaa.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

-       Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter,

-       Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

-       Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. 
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Ved originalemballage forstås æske eller anden emballage, specielt beregnet til varen. 
Du skal selv betale for porto til returnering af varen. Husk altid at vælge postpakker med omdeling når pakken sendes retur med Post Danmark. I pakken med returvaren skal vedlægges en kopi af ordrebekræftelsen, og gerne en seddel hvor det anføres at du ønsker at gøre brug af din returret, købsdato, dato for modtagelse af pakken, dit navn og adresse. 
Varen returneres til Landmad.dk, Kannikegade 30, 8500 Grenaa. 

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 
Tilbagebetaling vil ske senest 14 dage efter vi har modtaget din meddelelse om returnering. Vi kan dog tilbageholde betalingen indtil vi har dokumentation for at varen er returneret. Vi refunderer som udgangspunkt beløbet til samme betalingsmiddel som du anvendte i forbindelse med betaling, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. 
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre process i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation. 

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Du har 2 års reklamationsret. For alle varer (herunder varer med begrænset holdbarhed) gælder det, at almindeligt slid/fordærvelse ikke er en mangel i købelovens forstand, selvom nedslidning/fordærvelse kan indtræde inden udløbet af de 2 års reklamationsret. 
Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Hvis du reklamerer mere end 6 måneder efter dit køb, er det dog dig, der skal påvise at fejlen eller manglen er opstået som følge af en produktionsfejl. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 
 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere? 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Er dine varer gået i stykker skal du kontakte kundeservice. Vi sender herefter en returseddel så du ikke selv skal betale portoen for returforsendelsen. Returvarer skal sendes til Landmad.dk, Kannikegade 30, 8500 Grenaa. 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os.
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. 
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Hvad skal jeg sende med tilbage? 
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. 

VIGTIGT: Husk altid at sende varerne retur som pakkepost, så de kan spores. 
 
Tjek gerne altid alle dine varer ved modtagelsen. Hvis en vare er behæftet med synlige fejl og mangler eller er blevet skadet under forsendelsen, bedes du hurtigst muligt kontakte kundeservice på mail@landmad.dk, så bytter vi dem uden fragtomkostninger for dig. 
 
Har du sendt en vare ind til reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din reklamation. 

Køb af alkohol

For lovligt at købe alkohol på landmadsbutik.dk skal du minimum være fyldt 18 år.
 

Julegaver

Julegaver, der er købt i november og december, kan byttes t.o.m. d. 31. december.